VANNAEROBIC I OSLO

 

 

 

Vannaerobic (hovedside):

 

 

For informasjon om tider eller påmelding:

 

 

Klikk her for info, tider, priser og påmeldingsinformasjon for vannaerobic.

 

Vi tar også imot påmeldinger etter at terminen/perioden har startet, og tilpasser prisen etter hvor mange ganger som gjenstår.

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

 

Vannaerobic er både effektiv trening og gøy!

 

Vannaerobic – som kondisjons og styrketrening:

Vannets motstand gjør at du bruker 10-12 ganger mer energi ved å gjøre samme øvelse i vann enn på land.  Kalorier forbrennes på 1 -2 - 3. Øvelser i vann gir stabilitet, balanse, bevegelighet og styrke.

Med vannaerobic styrkes og strammes muskulaturen, og kondisjonen og forbedres. I tillegg kan du bli mer bevegelig og få bedre utslag i leddene.

 

Vannaerobic som avkobling:

Hopping, løping og strekking i vannet gjør mer enn bare å holde deg i god fysisk form. Kombinasjonen av vann og musikk, enten pulserende eller rolig, gjør at de fleste glemmer hverdagens stress og mas mens man er i vannet.

 

Vannaerobic - skadeforebyggende og til gjenopptrening:

Vannaerobic virker forebyggende mot mange muskel og skjelettplager, og brukes til rehabilitering etter mange plager og skader. Vannets vektløshet gjør at det blir minimal belastning på leddene. Det er lett å løfte en kropp i vannet, hopp er lettere å utføre og man orker å yte mer over lengre tid. Trening i vann kan være en perfekt måte å avlaste leddene på hvis du forsøker å bli frisk etter en skade.

 

Vannaerobic timene varer 45 minutter og ledes av våre dyktige og erfarne vannaerobicinstruktører.

 

Bassenget er ca 20x5 meter, er 120-130 cm dypt og holder en temperatur på ca 30 grader.

 

 

Timene bygges vanligvis opp slik:

 

Oppvarming:      

Kondisjonsøvelser for å varme opp hele kroppen og gjør deg klar til hoveddelen.

 

Hoveddel:           

Kombinasjon av kondisjons og styrkeøvelser for hele kroppen, med bruk av

ulike rekvisitter. Treningen foregår til energisk og fengende musikk.

 

Avslutning:          

Uttøyning og avspenning

 

Tempo og intensitet på treningen kan du enkelt tilpasse til ditt eget nivå.

 

Alder:     fra 18 år til …… ja, det bestemmer du selv!

 

 

 

 

 

Velkommen til trening!

 

Svømmeakademiet

 

 

 

 

 

 

 

Bassenget:

 

Underetasjen,

Munchs gate 7.

 

 

Mer informasjon om

bassenget og hvordan

du finner frem:

 

Se i menyen oppe til

venstre:

 

"Her finner du bassenget"