Vannaerobic

Vann gir et behagelig og skånsomt treningsmiljø som passer de aller fleste; utrente, godt trente, kvinner og menn. Vannaerobic er morsom trening i vann. Vi spiller variert musikk som passer for alle! Målet med vannaerobics er å forbedre kondisjon, samt styrke muskulaturen i hovedsaklig mage og rygg. Velkommen til trening med masse driv og tempo!
Alder: fra 18 år til …… ja, det bestemmer du selv!

Vannaerobic

Kursperiode 4-2020

UkedagFørste kursdagSiste kursdagStartVarighetBassengPris
Onsdager28.10.202016.12.202007:3040-45 minHarbitz Torg Bad, Skøyen.kr. 1 980,-
Onsdager28.10.202016.12.202008:1540-45 minHarbitz Torg Bad, Skøyen.kr. 1 980,-
Onsdager28.10.202016.12.202009:0040-45 minHarbitz Torg Bad, Skøyen.kr. 1 980,-

Kursperiode 3-2020

UkedagFørste kursdagSiste kursdagStartVarighetBassengPrisLedig?
Onsdager26.08.202021.10.202007:3040 minHarbitz Torg Bad, Skøyen.kr. 1 980,-Ja
Onsdager26.08.202021.10.202008:2040 minHarbitz Torg Bad, Skøyen.kr. 1 980,-Ja

Bassenget på Harbitz Torg Bad er ett terapibasseng og holder vanntemperatur på 32-34 grader.

For alle timer gjelder:

For påmelding til hele perioden vennligst klikk på linken her:  "påmelding"

Alle deltakere skal melde seg på online på forhånd.

Grunnet Covid-19 så tilbyr vi ikke drop-in timer.

Hvis du har spørsmål eller ønsker hjelp til påmelding kan du sende en e-post til: 

vannaerobic(a) svommeakademiet.no

Bytt ut (a) med @

Driftstilskudd/rekvisisjon:
Vi har ikke driftstilskudd/støtte fra kommunen så alle våre kunder betaler samme pris. Vi gir altså ikke rabatt til kunder som har rekvisisjon.

Betingelser:

  • Påmelding til våre kurs og gruppetreninger er bindende.
  • Ubenyttede timer refunderes ikke. Dette gjelder også ved sykdom.
  • Bruk av badehette er obligatorisk, og kan kjøpes av instruktør
  • Fullstendige betingelser for kurs og trening ved Svømmeakademiet finne du under "Praktisk info" i menyen oppe til høyre.  Link: https://www.svommeakademiet.no/praktisk-info/betingelser/

Påkrevd utstyr: Badedrakt/badebukse 

Du kan kjøpe badehette av instruktøren inne ved bassenget.

Vannaerobic er både effektiv trening og gøy!

Vannaerobic er både effektiv trening og gøy!
Vannaerobic er både effektiv trening og gøy!

Vannaerobic som kondisjons- og styrketrening

Vannets motstand gjør at du bruker 10-12 ganger mer energi ved å gjøre samme øvelse i vann enn på land.  Kalorier forbrennes på 1 -2 - 3. Øvelser i vann gir stabilitet, balanse, bevegelighet og styrke.

Med vannaerobic styrkes og strammes muskulaturen, og kondisjonen og forbedres. I tillegg kan du bli mer bevegelig og få bedre utslag i leddene.

Vannaerobic som avkobling

Hopping, løping og strekking i vannet gjør mer enn bare å holde deg i god fysisk form. Kombinasjonen av vann og musikk, enten pulserende eller rolig, gjør at de fleste glemmer hverdagens stress og mas mens man er i vannet.

Vannaerobic - skadeforebyggende og til gjenopptrening

Vannaerobic virker forebyggende mot mange muskel- og skjelettplager, og brukes til rehabilitering etter mange plager og skader. Vannets vektløshet gjør at det blir minimal belastning på leddene. Det er lett å løfte en kropp i vannet, hopp er lettere å utføre og man orker å yte mer over lengre tid. Trening i vann kan være en perfekt måte å avlaste leddene på hvis du forsøker å bli frisk etter en skade.

Vannaerobic-timene varer 40 minutter og ledes av våre dyktige og erfarne vannaerobicinstruktører.

Timene holdes i ett terapibasseng som holder en temperatur på 34 grader.

Timene bygges vanligvis opp slik:

  • Oppvarming
    Kondisjonsøvelser for å varme opp hele kroppen og gjør deg klar til hoveddelen.
  • Hoveddel
    Kombinasjon av kondisjons og styrkeøvelser for hele kroppen, med bruk av ulike rekvisitter. Treningen foregår til energisk og fengende musikk.
  • Avslutning
    Uttøyning og avspenning

Tempo og intensitet på treningen kan du enkelt tilpasse til ditt eget nivå.

Alder:     fra 18 år til …… ja, det bestemmer du selv!

Vi tar også imot påmeldinger etter at terminen/perioden har startet, og tilpasser prisen etter hvor mange ganger som gjenstår.

Velkommen til trening!